Monday, May 21, 2012

Perlukah cemburu buta ?

Assalamualaikum semua. . 


Sape kat sini yang kuat cemburu ? Ngaku cepat ! hehe okey korang nampak kan tajuk entry putry untuk hari nihh ? Paham tak ? Seperti yang kita semua tahu , Allah ade letakkan macam-2 perasaan dalam diri kita , betul tak ? Ade perasaan sayang , rindu , kasih , benci , marah and tak ketinggalan jugak perasaan cemburu . Bohongla kalau korang tak pernah rase cemburu ye dokk ? hehe 


Okey bila cakap pasal cemburu nihh , kadang-kadang pasl cemburu yang tak bertempat boleh buat sesebuah hubungan yang dah lame terjalin putus . Bagi putry la kan , sifat cemburu tuhh kene ade , but mestila berpada-pada and bertempat  . Apa yang penting adalah saling percaya and jujur antara satu sama lain . Kalau kita pandai kawal cemburu kita , insyaAllah hubungan yang terjalin akan berpanjangan and going on smoothly :)


Jangan risau untuk dilabel apa-apa apabila kita mengaku kita cemburu. Tetapi bersederhanalah . Putry ngaku , sometimes putry nihh pun boleh dikatakan cepat jugak cemburu , tapi kene pandai-2 kawal la kan ? Isteri Rasulullah SAW pun punya perasaan cemburu.

HR Bukhari, Ahmad, An-Nasai dan Ibu Majah

Dari Anas bin Malik, dia menceritakan Nabi SAW pernah berada di sisi salah seorang isterinya . Kemudian seorang Ummul Mukminin mengirimkan satu mangkuk makanan. 

Lalu isteri Nabi yang berada di rumahnya memukul tangan Rasulullah SAW sehingga mangkuk itu jatuh dan pecah. Maka Nabi pun mengambil dan mengumpulkan makanan di dalamnya. Beliau berkata, "Ibumu cemburu, makanlah.". Maka mereka pun segera memakannya sehingga beliau memberikan mangkuk yang masih utuh dari istri di mana beliau berada, dan meninggalkan mangkukk yang telah pecah tersebut di rumah isteri yang telah memecahkannya. 


So , kesimpulannya cemburu itu perlu tapi biarlah berpatutan ye kawan-kawan . :))


Actually , tadi mase bosan2 putry ade try satu application nihh . korang nak tengok ? nihh haa ...
tadaaa !!!!!!





nampak tak nampak tak ? hee bakal jodoh kite KUAT CEMBURU la . .hihi


dear future husband , jangan cemburu-2 okey . Nanti cepat tua :))




2 comments:

  1. cemburu tu tandanye sayang.. tp kalau dh terlebih cemburu tu namenye bangang... hehe

    ReplyDelete
  2. heee sye jugak cemburu ;p
    harus cemburu tanda kte syg~~

    ReplyDelete