Saturday, July 13, 2013

Abah ! Mama ! Ini untuk kalian berdua. I'll try my best :)

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah, Allahuakhbar, Subhanallah


Abah ! Mama ! This is for both of you. I promise to make both of you proud of me :)




Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah. Itu saja yang mampu putry ucapkan sekarang nie. Terasa macam mimpi je bila tengok surat tawaran tuh depan mata. Tak tahu nak cakap apa perasaan masa tuh. Apa yang putry tahu, abah ngan mama mesti happy giler and ternyata itu betul.

Lepas-lepas je tahu yang putry dapat tawaran nih, terus amik fon nak mesej abah cakap yang putry dapat tempat dekat UM. Dalam tengah dok taip mesej, tiba-tiba abah putry call putry and guess what ? Abah sebenarnya terlebih dulu tahu pasal offer nih and he was so happy. Abah cakap, " Yong, tahniahhh!! Kau dapat UM. I'm very proud of you. Alhamdulillah. Jangan lupa buat sujud syukur ". And korang tahu tak apa yang putry rasa masa tuh ? Rasa sebak sangat-sangat. Bukan sebab sedih tapi at last, I make my parents proud of me. Dalam hati tahan je air mata dari jatuh. Cover je masa cakap dengan abah. Masa tuh baru putry tahu macam mana rasa bila dapat gembirakan abah and mama :)

So, putry plak camna ? At first, putry memang macam blur-blur lagi. Yela, kalau dipikir-pikir balik situasi masa interview hari tuh, memang rasa macam takde harapan. Zero ! Tup-tup dapat and first impression is whattt ?? Biar betikk ?? Betul ke nihh aku dapat further study kat UM ?? Macam-macam dalam pikiran masa tuh. Tapi bila mama balik keje, cakap dengan mama. Putry buat keputusan untuk take this challenged. 

Actually, putry ada jugak dapat offer dari UNIKL. Masih kos yang sama tapi tahun pengajian yang singkat iaitu dalam 2 tahun setengah. Before putry tahu yang putry dapat offer from UM, putry memang dah tekad memang nak masuk sana memandangkan tahu pengajian dia cuma 2 tahun setengah saja berbanding dengan IPTA 4 tahun sebabnya faktor umur yang dah meningkat. Tapi, disebabkan putry tak sampai hati nak kecewakan abah and mama yang superr eksaitedd bila dapat tahu pasal nih, putry tekad dalam hati untuk pilih accept offer dari UM. Apa yang mak and ayah kita buat, semua adalah untuk kebaikan kita. Ini saja cara yang putry dapat buat untuk balas budi dan jasa mama and abah. 


Mungkin ini semua dah ditulis oleh Yang Maha Esa, Putry akur. Doakan kejayaan putry nanti. Mungkin ini jalan yang dah tertulis untuk putry. For both of you Mom and Dad, " Yong janji akan cuba sehabis baik for this 4 years study and make both of you proud of me. Takde ape pun yang kakyong nak melainkan doa dari abah and mama " .


Untuk kawan-kawan yang dapat further study dekat UTM, UUM, UIAM, UITM and etc, congrat to all of you. Good luck in you undertakings and bagi yang tak dapat further study, don't worry, jangan sedih. Teruskan berdoa. Mungkin bukan kali ni, tapi maybe next time. Jangan cepat putus asa. 




















Rezeki itu pasti ada. Hanya Yang Maha Esa yang tahu. Dia adalah sebaik-baik perancang. Jika itu rezeki kita, ia pasti datang cuma yang membezakan antara  kita adalah antara cepat atau lambat. Good Luck ^^







Terima kasih daun keladi sudi singgah. Datang lagi nanti ye :)

15 comments:

  1. Tahniah tahniah .. selamat menyambung pelajaran ... amin.

    ReplyDelete
  2. tahniah... berkat bulan ramadhan tu... sy tumpang gembira... ni la perasaan sy masa dapat offer blaja ke ipt satu ketika dulu... guna peluang ni sebaiknya... buktikan, anak melayu bole!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sam benjamin. hehe betul tuh. bila nampak wajah parents kita happy, kita tumpang bahagia. InsyaAllah terima kasih :)

      Delete
  3. Tahniah. Perjalanan hidup masih panjang, moga sentiasa beroleh kejayaan

    ReplyDelete
  4. Tahniah..Congrate dear..^_^
    Akk pun happy bila dpt tahu putry dpt ke UM..Yang sgt buat akk happy bila nawaitu yang ada dihatimu dik..Bahagiakan kedua ibu dan bapa adalah sebahagian redhanya Allah diatas segala usaha kita.
    Usaha dan terus berusaha agar kita mampu menjadi saingan semangat buat adik2 kita ye kak yong..
    Bila dah berjaya ingat jalan dihadapan masih berliku dan perlu kekuatan diri kita untuk melaluinya.Keyakinan,semangat dan doa selalu agar setiap yang kita lakukan masih membawa kita dilandasan yang sebenar.
    Firstly akk tidak lama mengenali putry tapi sesingkat pertemuan tu..besar ertinya dik...Akk tahu putry seorang ank,kakak dan kwn yang berjiwa kental..So nothing impossible untuk putry realisasikan impian dan harapan.
    I'm proud of u dik..xpernah kenal erti jemu dlm mngejar ilmu.Semoga menjadi anak yang membanggakan kedua ibu dan bapa serta adik2..
    Jangan lupa akk nnt ye cik Put...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe makacehh kak linda. huwarghhh terharu. ni nak nangis ni.. thank you so much atas nasihat2 akak selama nihh. InsyaAllah kak, i'll try my best and banggakan both of them :)

      Delete
  5. thniah cikput..gudluck stdy sne..grap pluang ni n do the best ok..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you darl. insyaAllah. terima kasih atas doa kalian. terharu :)

      Delete
  6. Tahniahhhhhhhh !! =) blaja rjin2 ye putri ^^

    ReplyDelete