Thursday, July 11, 2013

Selamat Datang Ramadhan ! Salam 2 Ramadhan semua :)

Assalamualaikum..


Salam 2 Ramadhan semua. Putry harap tak terlambat lagi kan nak ucap " Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak " kepada semua umat Islam di seluruh dunia. Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana kita masih diberi peluang untuk menjalani ibadah puasa pada tahun ini. 

Sama-samlah kita perbanyakkan amalan-amalan sunat di dalam bulan yang penuh barakah ini. Banyakkan berselawat, membaca Al-Quran, bersedekah dan perkara-perkara lain yang memberi manfaat kepada diri kita. Lakukanlah amalan-amalan ini dengan hati yang penuh ikhlas dan yawaduk, mudah-mudahan kita mendapat ganjaran yang hebat dari Allah s.w.t. 

Haa nak tahu tak apa ganjaran yang kita dapat bila kita berpuasa nihh ? haaa meh nengok sini meh :)




Haaa banyakkan ganjaran puasa dalam bulan Ramadhan nih ? So, apa tunggu lagi. Marilah kita jalani ibadah puasa kita nih dengan penuh keikhlasan, mudah-mudahan mendapat ganjaran sebegini dari Allah s.w.t :)














Apa azam puasa korang tahun nihh ? Cer kongsi sikit :)



Azam putry kali nihh, nak khatam kan lagi sekali Al-Quran. Pastu nak puasa penuh tahun nihh. Bulehh dok gitu ? hehe InsyaAllah. Sama-samalah kita ye. Sapa nak join putry, angkat tangan cepat !





















p/s : rasa macam nak buat GA Ramadhanla. Agak-agak ada yang nak join tak ? 

Terima kasih daun keladi sudi singgah blog pink Cik Putry ye :)

















6 comments:

  1. slamat menyambut bulan ramadhan.... bagus entry ni.. elok untuk perkongsian bersama.. semoga bersemangat untuk perbanyakkan amal...

    hmm.. tq coz sudi join gerila penulisan kreatif... blog kamu ni masuk dlm bloglist sy ye.. terimakasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat menyambut bulan ramadhan jugak buat awak. terima kasih kerana sudi terima saya dlm group tuh. :)

      Delete